Am auzit tot felul de povestioare despre acest Roaccutane care este facut sa trateze un anumit tip de acnee si anume, acneea chistica si/sau conglobata, forme grave ale acesteia si care prezinta rezistenta la tratamentul obisnuit. Ce pot spune eu despre el. E periculos, dar si miraculos. Un preparat farmaceutic care, intr-adevar, functioneaza. Acum 2 ani aveam probleme mari cu acneea in zona umerilor, iar treptat incepuse sa se intinda pe spate, gat si piept. Ma simteam ingrozitor, viata de cuplu nu era una din cele mai grozave, in special in momentele intime, pentru ca mintea mea statea fixata intr-un singur loc, desi trebuie sa recunosc ca nu am auzit nimic negativ in privinta asta. In cele din urma am hotarat sa merg la dermatolog, rugandu-ma sa nu imi prescrie Roaccutane. Rugile mele parca au fost intelese invers. A trebuit sa semnez mai intai o hartie cum ca mi s-a adus la cunostinta faptul ca nu am voie sa raman insarcinata 2 ani de zile de la intreruperea tratamentului. Altfel, fatul poate suferi malformatii grave ca rezultat al acestui tratament agresiv  care avea sa dureze cel putin 6 luni. Am semnat plina de indoieli, mi-am luat reteta si am mers la medicul de medicina interna, care m-a sfatuit sa nu ma reped in a urma acest tratament si sa merg mai intai la ginecolog. Fix asta am facut. Am iesit de la medicina interna si m-am programat, in aceeasi zi, la ginecolog, care, dupa o anamneza si un consult, mi-a prescris Diane 35. Wow!  Eram salvata, mai aveam o sansa. Si am inceput eu fericita sa iau Diane renuntand la ideea de Roaccutane. Am luat aceste anticonceptionale timp de 1 an, timp in care am vazut o ameliorare a acneei, insa revenea in forta cand si cand, refuzand sa dispara pe perioade foare indelungate. M-am ingrasat peste masura. Sau asa aveam eu impresia. Eram din ce in ce mai deprimata pentru ca nu rezolvasem prima problema si deja dadusem intr-o alta. Dupa un an am renuntat. Am mers la farmacie cu reteta de Roacutane si mi-am luat pentru o luna, cu gandul ca daca are efecte foarte negative asupra mea, o sa incetez imediat. Pe langa Roacutane, aveam de luat 20 de zile pe luna si Vitamina E, cu rolul de a fixa Vitamina A in organism, care este de fapt componentul de baza al primului preparat. Si am inceput sa iau. Da, aveam momente de confuzie cam 2 ore dupa ce luam pastila, un pic ametita, si parca nu imi prea pasa de nimic; apoi, acest sentiment disparea. La 2 saptamani, pielea de pe fata se desfolia pur si simplu, nu conta cat de multe creme de hidratare foloseam; si nu orice fel de creme, oricum. Ma ustura fata la un moment dat, insa, desi dermatologul mi-a spus ca s-ar putea sa mi se agraveze acneea in prima luna, am constat ca usor a inceput sa dispara, pielea sa-mi devina mai neteda, iar in locul ei ramaneau doar niste semne rosiatice. Am luat doar o luna. Recunosc, mi-a fost teama de reactii adverse pe termen lung. De atunci nu mai am atatea probleme. Cand si cand mai am cate o eruptie, insa dupa terminarea perioadei de ciclu se amelioreaza. Nu imi mai este rusine sa-mi descopar umerii, am inceput sa slabesc. In concluzie eu cred ca se merita sa mergeti pe mana Roaccutanului daca vi l-a prescris dermatologul, insa nu uitati sa faceti si analizele la indicatia acestuia. Fiind un medicament cu potential crescut de efecte adverse, cel mai bine e sa fii precaut. Nu te vei sinucide exact cand incepi sa scapi de acnee. Te va ajuta foarte mult sa-ti recapeti increderea in tine si sa te multumesti  cu propriul corp.