Printre sfaturile pentru parul matasos si frumos, creme hidratante, leacuri babesti pentru cistite samd, m-am gandit sa impartasesc cu voi o alta experienta de-a mea care m-a pus pe picioare in trecut.
De la o varsta frageda sufar de lombosciatica. Am depistat-o cand eram la liceu. Pe timpul iernii se agrava intotdeauna. Probabil de la vreme, bocanci, haine groase si grele, umezeala si cine mai stie ce motiv.

Scitatica, pentru cine nu stie,  „consta in durere, furnicatura si/sau parestezii (amorteli) produse prin iritarea nervului sciatic.
Nervul lung si foarte voluminos numit sciatic, care controleaza muschii soldului, piciorului, gambei, labei piciorului, precum si pielea piciorului, care traverseaza toata lungimea piciorului, se inflameaza si cauzeaza boala sciatica. Durerea este resimtita in sold si in alte zone asociate cu nervul sciatic, fese, genunchi, picior si chiar laba piciorului in cazurile severe.
Denumirea de lombosciatica este pe deplin justificata. Cand durerile sunt la nivelul coloanei lombare, care, prin intensitate, pot imobiliza bolnavul, se vorbeste de lumbago acut. Durerile lombare de mica intensitate, dar de lunga durata, marcheaza diagnosticul de lombalgie cronica. Lombosciatica este un sindrom intalnit frecvent la adultul tanar, mai ales la barbati, care are drept cauza, in 95% -97% din cazuri, compresia nervului sciatic, in special determinata de hernia de disc”.

Asadar, dupa ce am descoperit-o, am urmat o serie de tratamente ce a inclus gimnastica medicala, masaj medical si electrostimulare (diadinamici). Dupa 10 sedinte, in general imi era mai bine. Insa aceasta durere revine din cand in cand.
Anglia nu a prea ajutat acestei boli. Vremea mereu ploioasa, manevrele de resuscitarea pacientilor  m-au cam rapus. Asadar, la un moment dat am ajuns sa nu mai pot merge. Imi taram piciorul drept dupa mine, iar durerile devenisera insuportabile chiar si atunci cand dormeam, sau ma rog, incercam sa dorm, pentru ca nu-mi prea iesea. Am mers la medic. Mi s-a recomandat fizioterapie. Gimnastica medicala, masaj, dar fara electrostimulare. Tot acolo au gasit si cauza acestei boli. Se pare ca piciorul meu drept a crescut mai mult decat stangul cu cativa milimetri. M-au pus sa port o talpica in plus pe stangul si asa am inceput sa tot fac gimnastica si masaj. Din pacate toate acestea au avut doar un singur efect. S-a agravat. Deja nu mai stiam ce sa fac. Cineva mi-a cumparat un TENS mashine. Da, este vorba de un aparat de electrostimulare. Am inceput sa-l folosesc. Usor mi-a mai atenuat din durere, dar inca aveam probleme destul de mari. Asa ca am apelat la ceea ce mi-a fost cel mai frica sa apelez. Acupunctura. Am sunat si m-am programat. Era o tipa, englezoaica. La prima intalnire mi-a facut anamneza (istoricul tuturor bolilor), asta a durat cam o ora. Apoi m-am intins pe masa de intepat. Mi-a pus nenumarate ace. Va jur ca nu am simtit absolut nimic. Ba din contra, m-am simtit atat de relaxata, ca imi venea sa adorm. Incercam cu greu sa nu. Am stat vreo 20 de minute cu acele in mine.  Va jur ca in momentul in care m-am ridicat in picioare m-am simtit alt om. Nu ma mai durea nimic, eram usoara ca fulgul. Mi-a zis sa ma intorc peste o saptamana si facut intocmai. In saptamana cu pricina nu am mai simtit nici o durere. I -am spus asta. Apoi ea mi-a zis ca mai facem doar o sedinta si ca nu crede sa mai am nevoie deocamdata de o alta. Fair play gagica. Si asa a fost. Acum, din cauza ca deh, mai ridic si eu cate-o plasa, o galeata cu apa, mai o cumparatura de la Cora pe care o car cu mana pentru ca nu prea ma indur sa incurc circulatia si-asa incurcata in Bucuresti, m-a cam apucat din nou durerea. Folosesc cu brio inca electrostimulatorul cand se inrautateste treaba. Are cam acelasi efect, dar in sedinte mai multe. As dori totusi sa gasesc un acupuncturist bun in Bucuresti si sa ma dau pe mana lui. Dar cum la noi doctorii opereaza fara sa fie chirurgi, mi-e cam teama. Daca voi stiti pe cineva si ati putea sa-mi recomandati, primesc sfaturi cu mare placere. Va multumesc.