La mine a inceput o perioada nefasta de cateva luni. Pare ca vestea cu ovarele si fibroamele a fost prima care a dat startul unui sir intreg de alte vesti urate. Din pacate, nu m-am simtit nicidecum pregatita sa-mi dau licenta anul acesta, asa ca am amanat-o.
Dar sa incep cu vestile proaste. De ce scriu despre asta aici? Nu stiu, probabil simt nevoia sa spun lumii intregi ca traim intr-o tara de rahat. Ca atunci cand mergeti la dentist e posibil sa va treziti cu o carie in minus, dar cu o hepatita de tip C sau B sau, de ce nu, un HIV. Ori atunci cand aveti nevoie de o transfuzie de sange, se poate ca transfuzia sa fie facuta cu acesti virusi la pachet.
Mamei mele, acum 8 ani, i s-au facut 2 transfuzii de sange. Era intr-o stare critica. Acum, dupa tot acest timp, aflam cu stupoare ca are virusul C. Deja se simte foarte slabita. Nimeni niciodata nu i-a dat sa faca testul in acesti 8 ani. De ce medicii nostri nu recomanda aceste teste macar odata pe an? Cu totii mergem la dentist, cu totii suntem la risc. Chiar si  doamnele care prefera sa-si faca manichiura si pedichiura la salon. Pun pariu ca nu v-ati gandit niciodata ce puteti lua de acolo.Nu putem fi siguri inca de cand are virusul. E posibil sa fie de la aceste transfuzii sau de la dentist. Nu putem trage pe nimeni de maneca. Si cel mai rau este ca pentru tratamentul cu interferon, singurul medicament care ar putea sa-mi salveze mama, trebuie sate inscrii pe o lista de asteptare. Stiti cum este cu asa ceva in Romania. L-as cumpara eu daca o fiola de interferon ar costa mai putin de 1000 Ron. Nu am de unde, chiar daca mi-as dori sa pot face asta.
Evident ca toti din familie ne-am facut testele dupa ce am aflat. Se pare ca noi nu suntem atinsi. Mama este cu moralul la pamant. Insa tot ea se imbarbateaza. Este frustrant sa privesti si sa nu poti face nimic decat sa-i spui ca totul o sa fie bine desi nu ai nici o siguranta.

La controlul de la ginecolog mi s-a mai dat o carca de analize de facut. Ovarul stang a fost si el atins de anexita. Deci au iesit amandoua mai mari la ecografie de data aceasta. Fibroamele stau acolo. Iar sfatul ginecoloagei a venit ca o bomba:  sa raman insarcinata acum cat mai pot, caci mai tarziu va fi prea tarziu. Eu as ramane, dar singura nu prea se poate.
Incep sa ma resemnez. Raman doar cu motanul.