In ultima sapatamana subiectul pe buzele tuturor este BAC-ul. Mi-am exprimat de multe ori opinia in legatura cu sistemul de invatamant din Romania. Nu scuz pe nimeni. Cu siguranta copiii in ziua de azi sunt mult prea relaxati la scoala si la examene. De fapt a fi relaxat nu este un lucru rau, dar aproape nimeni nu mai invata.
Pentru mine liceul a fost o perioada horror. Nu mi-a placut nici profilul clasei si nici modul de predare. Am ajuns in clasa de laboranti analize fizico-chimice la sugestia extrem de sustinuta a parintilor mei fara o alta alternativa. In conditiile in care am urat trei materii in viata mea in ordine descrescatoare: fizica, matematica, chimia, ghici care erau materiile de baza?!😀
Sa spunem ca eu am avut nesansa sa ma nasc din niste parinti dictatori. Dar presupunand ca mi-ar fi placut totusi toate aceste materii cu siguranta le-as fi urat din cauza modului de predare. La matematica nu era chiar asa de rau si nici la chimie. Ba doamna de la chimie chiar imi era draga. Nici cea de mate nu imi era antipatica. Avea momente in care nu as fi intrat la ora ei totusi.
Fizica de departe a fost teroarea vietii mele. Si nu pentru ca fizica ar fi fost prea grea ca materie, ci pentru ca profesoara cu siguranta si-a luat titulatura pe pile si cadouri.
Daca au picat atat de multi la BAC anul acesta ma intreb cum de au ajuns sa dea examenul. Cine este vinovat pentru asta? Vinovati sunt elevii ca nu au invatat, dar ne punem semnul de intrebare ce fac profesorii si cum de ii trec clasa? Cu tot respectul pentru unii dintre profesori care au pedagogia in sange si care sunt din ce in ce mai putini, cred ca vinovati sunt deopotriva elevii si profesorii. Sistemul este unul prost, dar cred ca poate fi schimbat numai daca profesorii isi vor face treaba cu adevarat.
Inca imi mentin parerea ca sunt prea multe materii fara rost, prea multa teorie fara practica.