Mda, se pare ca anul acesta am sarit direct in iarna. Si eu care asteptam toamna cu frunzele ei galbene-rosiatice aproape ruginii.

Si de bine ce am intrat in iarna (acum ce-i drept s-a mai inmuiat frigul), CET-ul Brasov ne-a oprit de o saptamana incoace si apa calda. Nu tu afis pe usa, nu tu instiintare, nimic. De o sapatmana imi clantane dintii-n gura. Noroc ca mi-am facut abonament la o sala in apropiere si asa ma rasfat si eu cu cate un dus plus sauna si iar dus, ma lafai de-a dreptul. Adevarul este ca ies mai ieftin asa decat factura de la Tetkron. Mai greu e cu spalatul vaselor. Nu cred ca ar aprecia aia de la sala daca m-as duce in fiecare zi cu cate-o plasuta de farfurii si oale😀.

Asa de satula sunt de ceea ce ofera tara asta unui cetatean roman, incat in fiecare noapte ma visez in alta tara cautandu-mi chirie. Si nu exagerez cu nimic.
Dupa ce ca este o tara de rahat cu conducatori pe masura, nu mai avem nici toamna😦.

Asadar, stau si ma gandesc daca mai merita sa fii cinstit in tara asta. Nu din cauza toamnei, desigur. Ci din cauza taxelor pe care le platesti pentru ca ai „onoarea” de a munci in aceasta tara. Si nu ar fi problema daca taxele nu ar fi chiar echivalentul salariului tau de nimic. Ma refer aici la un salariu minim spre mediu pe economie. Daca stai si aduni ce taxe mai plateste si angajatorul pentru tine ca si angajat, deja te intrebi cum Dumnezeu mai rezista si angajatorul ala. Drept urmare atatea firme inchise in ultimul timp.

Eu am lucrat in Anglia pentru vreo 3 ani. In afara ca imi permiteam sa-mi platesc chirie, mancare si sa mai si trimit cate putin din cand in cand acasa. Uneori poate eram la limita, dar imi permiteam sa vin acasa de cel putin odata pe an.
Aveam salariu mediu pe economie si acolo. 12400 lire pe an. Imi opreau taxe pentru sanatate si pensie in fiecare luna undeva la 160 lire. Deci in mana aveam 870, uneori 900, lunar. Daca voiam extra si era de munca, eram platita cu o norma jumatate ceea ce lucram in afara orelor normale. Scoteam lejer 1000 pe luna cu doar o  noapte in plus. Asa ca faceti si voi o diferenta.
Se stie ca Anglia este tara taxelor. Dar se pare ca Romania le intrece pe toate.
Toate aceste fiind spuse si calculate si rascalculate ma intreb de ce orice persoana normala si intreaga la minte ar dori sa plateasca niste taxe mai mari decat salariile lor cand in schimbul lor nu primesti nimic. Dupa cum se stie, sistemul medical este la pamant, cand vine varsta pensionarii astia nu stiu cum sa faca sa reduca, sa te faca sa nu mai dreptul. Deci pentru ce platim?
Eu de exemplu ar trebui sa-mi fac la cel putin trei luni analizele hormonale ale glandei tiroide. Pai statul nu plateste analiza asta si te trimite la particular. Cand in alte state aceasta boala, pentru ca este o boala sa ai glanda scoasa, este considerata handicap chiar, drept pentru care,  ai scutire de plata pe viata pentru orice medicament ai avea nevoie. Plus ca serviciul medical este gratuit si nu necesita spaga niciodata.

Da, mai bine inchei aici decat sa ma mai amarasc intrebandu-ma de ce la ei se poate si la noi nu. Si legat de titlul articolului, concluzionez ca Toamna si-a bagat picioarele in ea de Romanie si cu siguranta a plecat si ea intr-o alta tara mai civilizata, cu oameni mai buni si cu taxe mai mici.

Pun pariu ca daca putea, Basescu impozita si anotimpurile😀