Am zis sa ma abtin in pragul Craciunului sa nu fac misto. Dar nu ma pot abtine, sincer. Coada si imbulzeala pentru absolut orice reprezinta un sport national. De la pupat icoane pana la platit facturi… la Posta.

Am mers si eu la Posta Romana sa trimit doua felicitari de Craciun. Stiam ce ma asteapta, pentru ca in urma cu cateva saptamani primisem si eu un colet pe care a trebuit sa-l ridic de la posta. Atunci a trebuit sa stau la coada o ora si trezeci de minute. Nu, nu se primesc atat de multe colete, dar majoritatea oamenilor prefera sa-si plateasca facturile la Posta, cand sunt atatea PayPoint-uri pretutindeni in cartier, oras, unde nu stai la coada, nu te imbulzesti, nu se scandalizeaza nimeni, nu te calca nimeni in picioare, ci lucrurile se desfasoara firesc, civilizat.
O parte de vina o are si Posta Romana, pentru ca noi, astia care avem nevoie de un timbru postal, trebuie sa stam sa-i induram pe toti oamenii astia, intre noi fie vorba, majoritatea pensionari, care pur si simplu refuza sa se cizeleze, care refuza civilizatia. Si care urla prin autobuze cat ii tine gura ca „nu mai exista respect in ziua de azi!”. Evident ca nu poti sa te certi cu ei ca vor sa stea la cozi ore intregi sa-si plateasca facturile. Este alegerea lor si timpul lor. Dar eu de ce trebuie sa indur atatea pentru un timbru, pentru a trimite sau a primi un colet? De ce trebuie sa-mi pierd eu timpul cand si eu la randul meu platesc pentru acest serviciu? De ce Posta Romana nu deschide un ghiseu doar pentru astia dornici sa-si piarda timpul aiurea, iar pe noi, clientii care folosesc serviciile care tin strict de corespondenta, sa ne trateze cu respect?
Da, stiu, din lipsa de personal ar fi raspunsul. Pe langa acest raspuns mai exista inca unul. Din lipsa de respect fata de client.

Azi, de exemplu, am fost la un pas sa nu mai trimit felicitarile. Ma gandeam ca unele virtuale vor fi la fel de ok decat sa stau la coada aia. Ok, pierdeam si eu 2 felicitari, dar pierderile imense le inregistreaza tot Posta Romana. Nu te incurajeaza sub nici o forma sa le utilizezi serviciile. Dar ei sunt fericiti atata timp cat vor exista „sportivii” astia mici cu gura mare si cu timp berechet.